COVID-19

UPDATE - 01/09/2021

Graag informeren we je dat het wachten in de wachtruimte van onze Service Centers terug mogelijk is. We vragen je wel om steeds een mondmasker te dragen en je handen te desinfecteren bij het binnenkomen. Je kan de sleutels afgeven aan de balie. Wij contacteren je zodra je wagen klaar is.



UPDATE - 09/06/2021

Graag informeren we u dat het dragen van een mondmasker en desinfecteren van uw handen verplicht blijft in onze Service Centers. We raden u aan om alleen naar de afspraak te komen. Voor uw en onze veiligheid vragen we bij voorkeur niet ter plaatse te wachten in onze wachtruimte. U kan de sleutels afgeven aan de balie. Wij contacteren u zodra uw wagen klaar is.



UPDATE - 24/03/2021

Conform de recente richtlijnen van de overheid blijven alle Carglass® Service Centers, enkel op afspraak..

Ook nu blijven we klanten met glasschade helpen om hun mobiliteit 24/7 te ondersteunen. Uiteraard met de grootste zorg voor de gezondheid, veiligheid en de tevredenheid van uw klanten en onze medewerkers. In al onze Service Centers hanteren we uiteraard nog steeds dezelfde strikte maatregelen als voorheen.



UPDATE - 31/10/2020

In tegenstelling tot de eerste lockdown in maart, mogen de Carglass® Service Centers nu openblijven, conform de richtlijnen van de overheid.

De overheid legt deze keer geen beperkingen op voor niet-essentiële verplaatsingen. Het blijft wel belangrijk om de mobiliteit en veiligheid van de wagen te garanderen. Daarom zullen we klanten met glasschade helpen om hun mobiliteit 24/7 te ondersteunen.

Uiteraard doen we dit met de grootste zorg voor de gezondheid, veiligheid en de tevredenheid van uw klanten en onze medewerkers. Daarom gelden in al onze Service Centers dezelfde strikte maatregelen als voorheen.

Hoe garandeert Carglass® de veiligheid van uw klanten en onze medewerkers?

  • Iedereen kan op de vertrouwde manier terecht bij een Carglass® Service Center na afspraak. Voor glasschade: via de website of telefonisch via ons Customer Contact Center op het nummer 078 78 12 31 (24/7). Op de afgesproken datum staan onze specialisten klaar om alle glasschade vlekkeloos te herstellen of te vervangen.
  • In al onze Carglass® Service Centers gelden strikte maatregelen om een maximale veiligheid te garanderen: keyboxes voor autosleutels en -documenten, balieschermen in plexiglas, waarschuwingsborden voor social distancing, betaling enkel met bankkaarten, ...
  • We rekenen ook op de bestuurders om de veiligheidsrichtlijnen te respecteren. Het dragen van een mondmasker is verplicht in onze Service Centers. We vragen ook om bij voorkeur alleen naar de afspraak te komen. Ter plaatse wachten in onze wachtruimte is momenteel niet mogelijk. Bestuurders kunnen hun auto ’s morgens afzetten en ’s avonds weer oppikken. Wij nemen contact op wanneer de wagen klaar is.
  • Elke Carglass® medewerker maakt verplicht gebruik van een veiligheidsbril en handschoenen. Conform de richtlijnen van de overheid zullen ook mondmaskers gedragen worden. Ook wordt desinfecterende gel voorzien.
  • Bovendien hanteren we het principe van Touchpoint Cleaning voor en na elke job. Dat betekent dat we elk punt van de wagen ontsmetten waarmee onze medewerkers in contact kwamen. Pas daarna vertrouwen we de auto opnieuw toe aan de bestuurder. Zo houden we de kans op besmetting klein.

De beste zorg voor uw en onze klanten blijft prioritair. Want alleen als uw klanten tevreden én met een gerust gevoel weer veilig de baan op gaan, zijn wij ook tevreden.

Indien u nog vragen heeft, blijft uw Carglass® contactpersoon uiteraard ter beschikking voor verdere toelichting. Blijf gezond en veilig en draag goed zorg voor elkaar.



UPDATE - 08/06/2020

Het is opnieuw mogelijk om een afspraak vast te leggen via Drive-in service. Klanten zijn opnieuw welkom in onze Service Centers tijdens de openingsuren om een afspraak vast te leggen.



UPDATE - 25/05/2020

Praktische informatie

  • Tijdens de lockdownperiode werden alle inkomende herstellingsaanvragen geregistreerd. Onze medewerkers contacteren iedereen om een afspraak vast te leggen.
  • Wij verwachten geen problemen met de beschikbaarheid van onderdelen. Mocht deze situatie veranderen, dan brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte.
  • Pick-up & delivery van wagens blijft mogelijk, indien vooraf aangevraagd door de klant. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden, rekenen we op het begrip van onze klanten wanneer dit in een eerste opstartfase niet altijd haalbaar is.

De zorg voor onze klanten en medewerkers blijft prioritair, zeker nu de veiligheid in onze filialen om extra oplettendheid vraagt. Laten we er daarom over waken dat de voorzorgsmaatregelen goed nageleefd worden. Alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat iedereen met een gerust gevoel de draad weer oppikt.

Ik wens u een succesvolle heropstart toe!



UPDATE - 30/04/2020

Welke veiligheidsmaatregelen gelden er vanaf 11 mei bij uw Carglass® Service Center?

Goed nieuws: vanaf 11 mei zijn al onze Carglass® Service Centers opnieuw open, met de grootste zorg voor uw gezondheid, uw veiligheid én tevredenheid. Daarbij volgen we niet alleen strikt de voorschriften van de overheid en de veiligheidsraad, we gaan zelfs nog een stapje verder.

Hoe garandeert Carglass® uw veiligheid als klant?

  • Om de 'social distancing' richtlijnen van de overheid te respecteren, is onze drive-in service zonder afspraak voorlopig niet mogelijk.
  • U kunt uitsluitend in uw Carglass® Service Center terecht na afspraak via de website of telefonisch via ons Customer Contact Center op het nummer 078 78 12 31 (24/7). Op de afgesproken datum staan onze specialisten klaar om uw glasschade vlekkeloos te herstellen of te vervangen.
  • In al onze Carglass® Service Centers gelden strikte maatregelen om de veiligheid van onze medewerkers en klanten te garanderen: keyboxes voor autosleutels en -documenten, balieschermen in plexiglas, waarschuwingsborden voor social distancing, betaling enkel met bankkaarten, ... Uiteraard rekenen we ook op u om de veiligheidsrichtlijnen te respecteren. Daarom vragen we u om bij voorkeur alleen naar de afspraak te komen, niet ter plaatse te wachten en de afstand van 1,5m te respecteren.
  • Elke Carglass medewerker maakt verplicht gebruik van een veiligheidsbril en handschoenen. Conform de richtlijnen van de overheid zullen ook mondmaskers gedragen worden indien de afstand van 1,5m niet kan gerespecteerd worden. Ook desinfecterende gel wordt voorzien.
  • Bovendien hanteren we het principe van Touchpoint Cleaning voor en na elke job. Dat betekent dat we elk punt op uw wagen waarmee onze medewerkers in contact kwamen grondig desinfecteren. Hoe dat precies in zijn werk gaat ziet u in deze korte video. Pas daarna vertrouwen we uw auto opnieuw aan u toe. Zodoende houden we de kans op besmetting zo klein mogelijk.

De beste zorg voor onze klanten blijft prioritair. Want alleen als u na uw bezoek tevreden én met een gerust gevoel weer veilig de baan op gaat, zijn wij ook tevreden.

Graag tot binnenkort, in uw Carglass® Service Center.



UPDATE - 16/04/2020

Beste partner,

Conform de beslissing van de Veiligheidsraad van 15-04-2020 zullen al onze glascenters gesloten blijven tot 3 mei 2020.

Carglass® Autoruiten

Al uw klanten die een afspraak geboekt hadden tussen 20 april en 3 mei, zijn verwittigd dat hun afspraak nog niet kan doorgaan.

Zodra onze Carglass® service-centers terug open kunnen gaan, zullen we hen persoonlijk contacteren om een nieuwe afspraak te maken. Uiteraard kunnen ze ook zelf hun afspraak online verplaatsen via onze Customer Portal.

In geval van URGENTE GLASSCHADE blijft onze 24u dienst paraat om bestuurders uit de nood te helpen. U kan hiervoor terecht op het nummer 078 78 12 31 (24/7).

Voor zorgverleners met schade aan hun voertuigen staan we uiteraard dag en nacht klaar om hen zo snel mogelijk te helpen.

Voor inlichtingen en bijkomende informatie kunnen uw klanten (bestuurders) steeds ons Customer Contact Center contacteren op het nummer 078 78 12 31 (24/7).

Preventie en veiligheid

Intussen werken wij achter de schermen verder om vanaf de opstart alle preventie-maatregelen toe te passen in al onze vestigingen, zodat uw klanten na hun bezoek aan Carglass® weer met een gerust gevoel de baan op kunnen gaan.



18/03/2020

Sedert enkele weken worden we geconfronteerd met een forse uitbreiding van de COVID-19 epidemie. Dit heeft de overheid verplicht tot het nemen van ingrijpende maatregelen die we volledig begrijpen en ondersteunen. Het welzijn en de gezondheid van uzelf, uw klanten, uw bestuurders en onze medewerkers komen immers op de eerste plaats. Daarom zullen, conform de richtlijnen van de overheid, al onze glascenters vanaf woensdag 18 maart tot nader order sluiten. Als gevolg hiervan zullen de ondersteunende diensten op minimale capaciteit draaien.

Uw klanten die een afspraak geboekt hadden, worden door ons op de hoogte gebracht. In onderling overleg kunnen wij gemaakte afspraken herboeken via ons Customer Contact Center. Uiteraard kan uw klant ook online zijn afspraak verplaatsen via onze Customer Portal.

Daarnaast blijft het ook essentieel om uw klanten in nood met schade aan zij- of achterruiten verder te helpen. Daarom blijft onze 24-uurservice stand-by om deze bestuurders in nood te helpen bij urgente glasschade.

We danken u alvast voor uw begrip en uw betrokkenheid bij deze gezamenlijke inspanning om de verspreiding van het virus te voorkomen. Een verantwoordelijkheid die we allemaal hebben. Laten we samen voor onszelf, onze naasten en onze medewerkers zorgen en laten we deze strijd winnen.