COVID-19

UPDATE - 08/06/2020

  • Het is opnieuw mogelijk om een afspraak vast te leggen via Drive-in service. Klanten zijn opnieuw welkom in onze Service Centers tijdens de openingsuren om een afspraak vast te leggen.
  • Sinds 11 mei zijn onze Carglass® Carrosserie vestigingen opnieuw open. Het is voor iedereen nog steeds een beetje wennen, maar de zaken verlopen intussen vlot en veilig. Om dit ook tijdens de vakantiemaanden te garanderen, geven we u hier alvast een overzicht van de sluitingsperiode per carrosserie filiaal. Onze Carglass® Service Centers voor glasschade blijven permanent geopend.


UPDATE - 25/05/2020

Praktische informatie

  • Tijdens de lockdownperiode werden alle inkomende herstellingsaanvragen geregistreerd. Onze medewerkers contacteren iedereen om een afspraak vast te leggen.
  • Wij verwachten geen problemen met de beschikbaarheid van onderdelen. Mocht deze situatie veranderen, dan brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte.
  • Wij blijven vervangwagens aanbieden als service. Al deze voertuigen worden op onze kosten volledig ontsmet volgens het principe van Touchpoint Cleaning.
  • Pick-up & delivery van wagens blijft mogelijk, indien vooraf aangevraagd door de klant. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden, rekenen we op het begrip van onze klanten wanneer dit in een eerste opstartfase niet altijd haalbaar is.

Hoe gaan we te werk in onze Carglass® Carrosserie Centers?

  • Drive-in service zonder afspraak is voorlopig niet mogelijk. Klanten kunnen uitsluitend in hun Carglass® Carrosserie Center terecht na afspraak op het nummer 078 78 12 25.
  • We hanteren in elk filiaal het principe van Touchpoint Cleaning voor en na elke job. Dat betekent dat we elk punt op de wagen waarmee onze medewerkers in contact kwamen grondig desinfecteren. Hoe dat precies in zijn werk gaat ziet u in deze korte video. Pas daarna vertrouwen we de auto opnieuw aan de klant toe. Zodoende houden we de kans op besmetting zo klein mogelijk.
  • Uiteraard blijven ook alle eerdere veiligheidsmaatregelen van kracht: keyboxes voor autosleutels en documenten, balieschermen in plexiglas, waarschuwingsborden voor social distancing, maximaal aantal klanten in wachtuimte/m², enkel betaling met bankkaarten, ...
  • Elke Carglass® medewerker maakt bovendien verplicht gebruik van een veiligheidsbril en handschoenen. Conform de richtlijnen van de overheid zullen ze ook mondmaskers dragen indien de afstand van 1,5 m niet gerespecteerd kan worden. Ook desinfecterende gel wordt voorzien.

De zorg voor onze klanten en medewerkers blijft prioritair, zeker nu de veiligheid in onze filialen om extra oplettendheid vraagt. Laten we er daarom over waken dat de voorzorgsmaatregelen goed nageleefd worden. Alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat iedereen met een gerust gevoel de draad weer oppikt.

Ik wens u een succesvolle heropstart toe!



UPDATE - 30/04/2020

Welke veiligheidsmaatregelen gelden er vanaf 11 mei bij uw Carglass® Service Center?

Goed nieuws: vanaf 11 mei zijn al onze Carglass® Service Centers opnieuw open, met de grootste zorg voor uw gezondheid, uw veiligheid én tevredenheid. Daarbij volgen we niet alleen strikt de voorschriften van de overheid en de veiligheidsraad, we gaan zelfs nog een stapje verder.

Hoe garandeert Carglass® uw veiligheid als klant?

  • Om de 'social distancing' richtlijnen van de overheid te respecteren, is onze drive-in service zonder afspraak voorlopig niet mogelijk.
  • U kunt uitsluitend in uw Carglass® Service Center terecht na afspraak via de website of telefonisch via ons Customer Contact Center op het nummer 078 78 12 11. Op de afgesproken datum staan onze specialisten klaar om uw glasschade vlekkeloos te herstellen of te vervangen.
  • In al onze Carglass® Service Centers gelden strikte maatregelen om de veiligheid van onze medewerkers en klanten te garanderen: keyboxes voor autosleutels en -documenten, balieschermen in plexiglas, waarschuwingsborden voor social distancing, betaling enkel met bankkaarten, ... Uiteraard rekenen we ook op u om de veiligheidsrichtlijnen te respecteren. Daarom vragen we u om bij voorkeur alleen naar de afspraak te komen, niet ter plaatse te wachten en de afstand van 1,5m te respecteren.
  • Elke Carglass medewerker maakt verplicht gebruik van een veiligheidsbril en handschoenen. Conform de richtlijnen van de overheid zullen ook mondmaskers gedragen worden indien de afstand van 1,5m niet kan gerespecteerd worden. Ook desinfecterende gel wordt voorzien.
  • Bovendien hanteren we het principe van Touchpoint Cleaning voor en na elke job. Dat betekent dat we elk punt op uw wagen waarmee onze medewerkers in contact kwamen grondig desinfecteren. Hoe dat precies in zijn werk gaat ziet u in deze korte video. Pas daarna vertrouwen we uw auto opnieuw aan u toe. Zodoende houden we de kans op besmetting zo klein mogelijk.

De beste zorg voor onze klanten blijft prioritair, ook na de lockdownperiode. Want alleen als u na uw bezoek tevreden én met een gerust gevoel weer veilig de baan op gaat, zijn wij ook tevreden.

Graag tot binnenkort, in uw Carglass® Service Center.



UPDATE - 16/04/2020

Beste partner,

Conform de beslissing van de Veiligheidsraad van 15-04-2020 zullen al onze glas- en carrosseriecenters gesloten blijven tot 3 mei 2020.

Carglass® Autoruiten

Al uw klanten die een afspraak geboekt hadden tussen 20 april en 3 mei, zijn verwittigd dat hun afspraak nog niet kan doorgaan.

Zodra onze Carglass® service-centers terug open kunnen gaan, zullen we hen persoonlijk contacteren om een nieuwe afspraak te maken. Uiteraard kunnen ze ook zelf hun afspraak online verplaatsen via onze Customer Portal.

In geval van URGENTE GLASSCHADE blijft onze 24u dienst paraat om bestuurders uit de nood te helpen. U kan hiervoor 24u op 24, 7 dagen op 7 terecht op het nummer 078 78 12 12.

Voor zorgverleners met schade aan hun voertuigen staan we uiteraard dag en nacht klaar om hen zo snel mogelijk te helpen.

Voor inlichtingen en bijkomende informatie kunnen uw klanten (bestuurders) steeds ons Customer Contact Center contacteren op het nummer 078 78 12 12.

Carglass® Carrosserie

We zullen intussen uw opdrachten blijven ontvangen en registreren.
Zodra de situatie genormaliseerd is, zullen we uw klanten eveneens contacteren.

Voor zorgverleners met schade aan hun voertuigen staan we uiteraard dag en nacht klaar om hen zo snel mogelijk te helpen.

Voor bijkomende informatie kunnen uw bestuurders steeds ons Customer Contact Center contacteren op het nummer 078 78 12 25.

Preventie en veiligheid

Intussen werken wij achter de schermen verder om vanaf de opstart alle preventie-maatregelen toe te passen in al onze glas- en carrosserievestigingen, zodat uw klanten na hun bezoek aan Carglass® weer met een gerust gevoel de baan op kunnen gaan.



UPDATE - 27/03/2020

Beste partner,

Wij willen u graag informeren over de verdere ontwikkelingen binnen ons netwerk Carglass® Carrosserie.

We danken u nogmaals voor uw begrip en uw betrokkenheid bij deze gezamenlijke inspanning om de verspreiding van het virus te voorkomen.

Zorg goed voor uzelf, uw naasten en uw medewerkers.

Laten we deze strijd samen winnen.

Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw vertrouwd contactpersoon of met mezelf.

Vriendelijke groeten,

Caroline Ameloot
Sales & Marketing Director



UPDATE - 20/03/2020

Beste partner,

Aanvullend op onze communicatie van woensdag 18 maart jl. vindt u hierbij nog bijkomende informatie specifiek aangaande Carglass® Carrosserie.

  • Er wordt tot vrijdagavond 20 maart 2020 gewerkt aan de wagens die in onze filialen staan.
  • De afgewerkte wagens zullen per transport tot bij de bestuurder gebracht worden indien de bestuurder hiermee akkoord gaat. De bestuurders worden hiervoor door onze filialen gecontacteerd.
  • Wij kunnen tot nader order enkel nog slepen ontvangen in Vilvoorde.
    • Contact: Carglass® Carrosserie Total Loss Center: Didier Dorge - Broekstraat 10 - 1800 Vilvoorde - 02/461.12.23
    • Openingsuren: van maandag tot vrijdag van 8u tot 17u
    • Er worden geen vervangwagens ter beschikking gesteld.
    • Mogen wij u vriendelijk verzoeken om deze informatie met jullie bijstandsverleners te delen.
  • Onze filialen blijven tot nader order administratief voortwerken achter gesloten deuren tijdens de kantooruren (8u30-17u00), en dit om dossiers af te werken. Wij vernemen dat jullie en jullie aangestelde experten ook blijven werken volgens aangepaste procedures. Wij hopen samen te kunnen blijven werken voor goedkeuringen via Ubench, Informex of email. Indien u of uw experts toch telefonisch contact wil met onze vestigingsmanagers en/of bestekkenmakers, kunnen jullie de telefoonnummers vinden via https://www.carglass.be/nl/carrosserie/service-centers
  • Wij zullen uw opdrachten blijven ontvangen en registreren. We zullen eveneens een bericht overmaken aan de bestuurders dat wij hen zullen contacteren zodra de situatie genormaliseerd is.
  • Voor bijkomende informatie kunnen uw bestuurders steeds ons Customer Contact Center contacteren op het nummer: 078 78 12 25
  • In deze uitzonderlijke omstandigheden is voor Carglass® het welzijn, de gezondheid en de continuïteit van mobiliteit voor onze klanten en bestuurders het belangrijkste. Er zullen dus wellicht extra kosten gemaakt worden (vervangwagens, stallingskosten, enz.). Wij zullen dat van zodra de situatie genormaliseerd is samen met u bekijken om tot een evenwichtige oplossing te komen. Dat in de geest van ons jarenlang partnership.

We danken u alvast voor uw begrip en uw betrokkenheid bij deze gezamenlijke inspanning om de verspreiding van het virus te voorkomen. Een verantwoordelijkheid die we allemaal hebben. Laten we samen voor onszelf, onze naasten en onze medewerkers zorgen en laten we deze strijd winnen.

Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw vertrouwd contactpersoon of met mezelf.

Vriendelijke groeten,

Caroline Ameloot
Sales & Marketing Director



18/03/2020

Sedert enkele weken worden we geconfronteerd met een forse uitbreiding van de COVID-19 epidemie. Dit heeft de overheid verplicht tot het nemen van ingrijpende maatregelen die we volledig begrijpen en ondersteunen. Het welzijn en de gezondheid van uzelf, uw klanten, uw bestuurders en onze medewerkers komen immers op de eerste plaats. Daarom zullen, conform de richtlijnen van de overheid, al onze glas- en carrosseriecenters vanaf woensdag 18 maart tot nader order sluiten. Als gevolg hiervan zullen de ondersteunende diensten op minimale capaciteit draaien.

Uw klanten die een afspraak geboekt hadden, worden door ons op de hoogte gebracht. In onderling overleg kunnen wij gemaakte afspraken herboeken via ons Customer Contact Center. Uiteraard kan uw klant ook online zijn afspraak verplaatsen via onze Customer Portal.

Daarnaast blijft het ook essentieel om uw klanten in nood met schade aan zij- of achterruiten verder te helpen. Daarom blijft onze 24-uurservice stand-by om deze bestuurders in nood te helpen bij urgente glasschade.

We danken u alvast voor uw begrip en uw betrokkenheid bij deze gezamenlijke inspanning om de verspreiding van het virus te voorkomen. Een verantwoordelijkheid die we allemaal hebben. Laten we samen voor onszelf, onze naasten en onze medewerkers zorgen en laten we deze strijd winnen.