Portaalwebsite speelt actieve rol in digitale Customer Journey

Ook bij Carglass® blijven we volop inzetten op digitale vooruitgang. Zo speelt onze portaalwebsite een actieve rol in de digitale Customer Journey. En digitale tekstherkenning (OCR) krijgt een duwtje in de rug van de digitale inschrijvingskaart.

De Customer Journey is een marketingterm die verwijst naar de weg die een prospect aflegt naar zijn aankoopbeslissing. We brengen alle stappen in kaart en doen er alles aan om het de klant in elke fase zo gemakkelijk mogelijk te maken en vooruit te lopen op zijn wensen.

De digitale 'reis'

Een afspraak boeken, een bevestigingsmail ontvangen, een afspraak verplaatsen, feedback geven, nieuws ontvangen, ... allemaal stappen op weg naar een tevreden klant. De portaalwebsite draagt optimaal bij aan het gebruiksgemak van de klant: makkelijk op afstand een afspraak checken, verplaatsen in tijd of naar een ander Service Center, uitstellen of annuleren, aanvullende producten bestellen om af te halen of bijkomende informatie doorsturen.

OCR leest witte inschrijvingskaart

Optimal Character Recognition, optimale karakterherkenning, verwijst naar het digitaal inlezen van documenten. Zo krijgen we snel heel wat informatie over het voertuig en zijn eigenaar binnen. Informatie die de klant niet meer moet intikken, zodat het maken van een afspraak nog sneller gaat. We beperken het maken van een afspraak immers tot een minimaal aantal kliks: type schade, tijd en plaats van afspraak, contactgegevens en klaar.

29 juli 2020