Carglass® België aan de haal met gouden AMMA Award

Carglass® België kandideerde in de categorie Innovation & Development en ging met goud aan de haal voor de campagne Pushing DCO beyond display. Die kwam tot stand in samenwerking met AdSomeNoise en Semetis. De eerste datagedreven videocampagne van België viel na de zilveren IAB MIXX Award een tweede maal in de prijzen. Dit keer veroverde ze het hoogste schavotje!

Eerste datagedreven videocampagne van België

Na het succes van de DCO campagne voor remarketing in 2018 onderzochten we de mogelijkheden om video's te personaliseren voor prospectie. Dit zijn in feite reclamespots die kijkers te zien krijgen als ze online tv-programma's bekijken. De uitdaging bestaat erin deze spots zo aantrekkelijk, boeiend of grappig te maken dat kijkers ze niet wegklikken. Daarom laten we ze aansluiten bij het programma dat ze bekijken, we gebruiken het dialect van de streek waar ze zich bevinden en we tonen het dichtstbijzijnde Service Center. Dat gebeurt allemaal in realtime, interactief en zonder transcodering.

Bekijk de informatie op Youtube:

Wat is DCO?

Dynamische creatieve optimalisatie is een vorm van programmatische reclame waarmee adverteerders de prestaties van hun advertentie verbeteren met behulp van realtime technologie.

2 september 2020