Carglass® spreekt met partner AXA

Dirk Beeckman werkte eerst voor de financiële directie van AXA Belgium. Sinds 2013 staat hij zelf aan het hoofd van P&C Retail. Een afdeling die een zakencijfer van ongeveer 1 miljard euro vertegenwoordigt, om en bij de 1000 medewerkers tewerkstelt en bijna 3 miljoen klanten dient.
axa

Dirk Beeckman: "Wij maken deel uit van een sterke internationale groep. Niet voor niets werd AXA voor de zesde keer op rij door Interbrand uitgeroepen tot eerste verzekeringsmerk wereldwijd. In België is AXA de marktleider op het gebied van autoverzekeringen. Daarvoor werken we samen met meer dan 4000 verzekeringsmakelaars verspreid over het hele land."

‬(Op de foto vlnr Dirk Beeckman en Jos Jorissen, Carglass® Key Account Manager)

Carglass®: Wat maakt AXA anders?

Dirk Beeckman: "Wij onderscheiden ons door innovatieve oplossingen te bedenken en een transparante service aan te bieden. Daarvoor omringen wij ons ook met sterke partners die leidinggevend zijn in hun domein. Onze makelaars en klanten moeten weten dat wij samenwerken met de beste partijen in de markt."

Klantentevredenheid centraal

Dirk Beeckman: "Carglass® is zo een partner. Voor ons beiden staat de tevredenheid van de klant centraal. Niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst. Wij van onze kant gaan op zoek naar innoverende producten en diensten die beantwoorden aan de snel veranderende verwachtingen van onze klanten. Carglass® van zijn kant volgt de technologische ontwikkelingen bij autoruiten op de voet om klaar te zijn voor de toekomst."

Duurzaam ondernemen

Dirk Beeckman: "Er zijn nog andere raakpunten in de filosofie van AXA en Carglass®. Wij hechten veel belang aan duurzaam ondernemen en verwachten dat ook van onze dienstverleners. Zo is Carglass® één van onze partners die meedeed aan een onafhankelijk onderzoek naar de ecologische voetafdruk van onze dienstverleners. Zij kregen een gold rating. Dat betekent dat Carglass® één van de beste bedrijven is op dat vlak."

Carglass®: Wat betekent Carglass® concreet voor AXA?

Dirk Beeckman: "Naast een uitstekende technische kwaliteit hechten wij veel belang aan de klantvriendelijkheid. Onze klant doet een beroep op onze partners na een schadegeval, dat sowieso ongelegen komt en voor de nodige ongemakken zorgt. Belangrijk is dan dat hij vriendelijk en flexibel hulp krijgt waarbij onze klant zo min mogelijk overlast heeft. Dit geldt ook voor de administratieve rompslomp, die tot een absoluut minimum wordt herleid als onze klant rechtstreeks naar Carglass® stapt. Hij hoeft dan niet de opening van het schadedossier af te wachten, noch de betaling voor te schieten dankzij het systeem van derdebetaling."

Samenwerken om klant extra service te bieden

Dirk Beeckman: "Sedert einde april genieten onze klanten van een nieuwe gratis service: de Car Check. Dat houdt in dat Carglass® het voertuig nakijkt op veiligheidsgevoelige punten: de bandenspanning, de lichten, het oliepeil en de ruitensproeiervloeistof. Daarnaast krijgt  elke AXA-klant ook een leuk cadeautje na een interventie van Carglass®."

Carglass®: Wat is uw professionele droom bij AXA en kan Carglass® u daarbij helpen?

Dirk Beeckman: "Het is mijn ambitie om onze dienstverlening nog verder uit te breiden en de samenwerking met onze makelaars te vereenvoudigen om nog dichter bij de makelaar en de klant te staan. Daarvoor zetten we in op digitalisatie. Carglass® denkt mee over de verdere vereenvoudiging van onze processen en onze dienstverlening. Door continu te blijven streven naar een verbetering van de kwaliteit van de service helpt Carglass® ook bij het versterken van onze competitieve voordelen."

Wereldwijde samenwerking

Ook buiten de Belgische grenzen hebben AXA en Belron®, de moedermaatschappij van Carglass®, een nauwe band. Benieuwd? Klik op het onderstaande filmpje.

 

 

8 augustus 2017