Carglass® op de digitale snelweg

Klanten gebruiken alle online media om contact met ons op te nemen: via de website, maar ook via e-mail, de verschillende sociale media en chatprogramma's. De nieuwe functies van de website, de snelheidsverwachting van de consument en de onstuitbare opmars van de digitalisering vereisen de ontwikkeling van nieuwe digitale toepassingen.

Carglass® zet in op de digitale evoluties en loopt vooruit op de wensen van de klant. We onderzoeken en testen nieuwe mogelijkheden om te automatiseren en de online service te optimaliseren. Om het de klant zo gemakkelijk en comfortabel mogelijk te maken. Enkele kliks moeten volstaan voor een afspraak, een offerteaanvraag of het aankaarten van eender welk onderwerp waarover de klant met ons in gesprek wil gaan, op eender welk toestel.

Digitaal wordt cruciaal

We zien geleidelijke maar duidelijke verschuivingen. Klanten maken hun afspraak persoonlijk in een Service Center, telefonisch via het Contact Center en in toenemende mate via de website. Boekte in 2019 40% zijn afspraak bij autoruitschade via de website, in 2020 is dat 46%. En het aantal online offerte-aanvragen voor carrosserieherstellingen steeg dit jaar met 37% ten opzichte van vorig jaar.

De nieuwe computer is mobiel

45% van onze websitebezoekers komt via smartphone. Het mobiele aandeel wordt nog groter als we er de tablets bijtellen. Dat betekent dat de website leesbaar en praktisch bruikbaar moet zijn voor alle apparaten. Carglass® verbetert voortdurend de werking van mobiele applicaties. Zo zorgden we voor grotere en meer sprekende iconen, korte teksten, stappen die snel onder elkaar volgen, aanklikbare telefoonnummers en vlot laadbare foto's voor onze mobiele bezoekers.

Ook e-mail en sociale media in de lift

Meer en meer mensen vinden ons op sociale media en stellen ons vragen via die weg.
Facebook blijft het meest populair maar we zijn ook bereikbaar via Instagram, LinkedIn en YouTube.

Verder op de ingeslagen (snel)weg

We ontwikkelden een chatprogramma, waarbij we de chatbot (artificiële intelligentie of robotica) combineerden met live chat. We werken voort aan de optische herkenning van nummerplaten en foto's van carrosserieschade. En we onderzoeken de mogelijkeden voor online wagenparkinspecties. U vraagt zich af hoe dat kan? Wij ook. Er staat een test op stapel om te onderzoeken in welke mate voorruitcontroles op afstand mogelijk zijn. Misschien door een combinatie van foto's en live inspecties. Of met behulp van online video.

17 maart 2021