Carglass®op de bres tegen COVID-19

Na een rigoureuze lockdown van twee maanden staan al onze diensten weer tot uw beschikking. Op 11 mei gingen alle Service Centers opnieuw open. De doorstart ging gepaard met de grootste zorg voor de gezondheid, de veiligheid en de tevredenheid van onze klanten en medewerkers.

We volgen strikt de voorschriften van de overheid en de Nationale Veiligheidsraad. En u kent ons: wij gaan nog een stap verder.

Hoe zorgen we voor de veiligheid van klanten en medewerkers?

  • De klant maakt bij voorkeur een afspraak online of telefonisch via het Customer Contact Center. (Al is ook de drive-inservice weer beschikbaar.)
  • We geven autosleutels en documenten door via gedesinfecteerde boxen.
  • Baliemedewerkers werken achter plexischermen.
  • We herinneren klanten en medewerkers regelmatig aan de 1,5-meterregel met behulp van infoborden over social distancing.
  • Klanten betalen uitsluitend met bankkaarten. De kaartlezer en elektronische pen worden na elk gebruik gedesinfecteerd.
  • We vragen klanten bij voorkeur alleen te komen en niet ter plaatse te wachten. Ze mogen de auto 's morgens brengen en hem 's avonds als hij klaar is weer oppikken.
  • In het atelier maken medewerkers gebruik van veiligheidsbril en handschoenen. Ze zetten een mondmasker op als het onmogelijk is de afstandsregel te volgen.
  • Overal is desinfecterende gel beschikbaar.
  • We passen Touchpoint Cleaning toe, een nieuwe veiligheidsservice, waarover u verder meer leest.

Alle raakpunten gedesinfecteerd

Touchpoint Cleaning houdt in dat we alle plaatsen waar we de auto aanraken voor en na de job grondig desinfecteren. Binnen en buiten. Pas daarna vertrouwen we de auto weer toe aan de klant. Zo krijgt het virus weinig kans.

Belron® Technical ontwikkelde de Tounchpoint Cleaning procedure en alle monteurs in de landen waar Belron® actief is passen haar systematisch toe.

Geïntegreerd in de kwaliteitsprocedures

Onze dienst Operations heeft het reinigen van raakpunten opgenomen in de werkprocessen en beschreven in het kwaliteitshandboek. Zo krijgt Touchpoint Cleaning ook alle aandacht in de opleidingen. Elke monteur heeft de specifieke training doorlopen. Daarmee lopen we voorop in het onverbiddelijk toepassen van veiligheids- en gezondheidsprocedures zoals het systematisch ontsmetten van raakpunten voor en na elke job.

ActieTip

Touchpoint Cleaning leaflet

Wilt u uw klanten of bestuurders informeren over hoe Carglass® hen beschermt en de kans op besmetting minimaliseert? Vraag deze overzichtelijke flyers aan met de Contactkaart of via www.carglass4partners.be.

12 augustus 2020